keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Perussukka

Olen haaveillut pitkään että pääsen kokeilemaan ns. Kalliimpia sukka lankoja. Ei vaan rahatilanne 2pienen lapsen kanssa oikeen oo sallinut. Sain mahdollisuuden tutustua ihanaan, valmiiseen kuvio lankaan, kun ystäväni kaipasi perheelleen sukkia ja oli ostanut itse mulle langan.

Sain 3kerää austerman step 6 kuvio lankaa, jonka joukossa on valmiiksi aloe veraa. Ihana, liukuva Lanka. Kädet ja bambu puikot rasvaantu langan myötä. Älyttömän riittoisa, kerässä 150g eli n 375m lankaa. Tein nro 39 sukat joissa varsi on 22cm pitkä ja kerästä jäi silti iso kasa lankaa. En harrasta langan punnitsemista, mut arvion että hiukan päälle puoli kerää meni näihin sukkiin. 

Tein vaihteeksi ihan perus sukat ja oon tykästynyt älyttömästi tiimalasi kantapään istuvuuteen ja napakkuuteen käytössä. Ja lankakin kivasti sopii näihin. Vai mitä? 

Olen ohessa tehny kyllä SNY juttuja, mutta niitä ei vielä sovi paljastaa, saatte oottaa kesäkuulle asti... ;)


3 kommenttia:

  1. Kauniit :-)
    Mää oon huomaavinani näissä jotain erikoista, siihen nähden kun joskus oli puhe siitä värien kohdistamisesta :-D
    Nyt ei tähän aikaan enää ajatus kulje, ei jaksa laskea ja miettiä. Onko tuo lanka lähempänä Nallea vai 7 Veikkaa?
    Olis kiva päästä kokeilemaan.

    VastaaPoista
  2. Hahha, joo en raskinu kallista lankaa tuhlata kohdistamalla värejä. ;) Nallea enemmän vastaa, kudoin 3,5mm puikoilla, ohjeen mukaan 3-4mm on puikko suositus.

    VastaaPoista
  3. Onpa kauniit!
    Mie vaan toivon, että joskus viel saisin kutomisinnostuksen takas, se on ollu hävyksissä jo pari vuotta.

    Tollo

    VastaaPoista